اگر به آموزش ساخت PBN نیاز داری،این مقاله رو از دست نده
نوشته شده توسط : پیمان احمد پور

آموزش ساخت PBN، چاقوی سوئیسی معروف سئو

بدون شک یکی از قدرتمند ترین روش های مورد استفاده برای لینک بیلدینگ، ساخت و استفاده از بک لینک PBN است. مهم ترین هدف استفاده از این بک لینک، قرار گرفتن مقالاتی با کلمه کلیدی های سخت در صفحه ی اول گوگل است. در صورتی که تمام اصول و قوانین موجود در ساخت بک لینک پی بی ان رعایت شود، می توان با استفاده از تمام مقالات با کلمه کلیدی های سخت، به صفحه ی اول نتایج گوگل رسید. البته باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که بک لینک پی بی ان را باید با دقت تمام و طبق اصول موجود و استاندارد ساخت تا گوگل متوجه ی این موضوع نشده و در نهایت وبسایت ما جریمه نشود. درست حدس زدید، کاربران عزیز امروز قصد داریم موضوع آموزش ساخت PBN را مورد بررسی قرار دهیم، پس برای دریافت تمام سوالات خود در این باره با ما همراه باشید.

PBN یا  Private Blog Network چیست؟

قبل از این که به آموزش ساخت PBN بپردازیم بهتر است یک تعریف کامل و قابل فهم از پی بی ان و کاربرد آن ارائه دهیم تا مفاهیمی که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته می شوند به بهترین شکل ممکن دریافت شده و درک شوند. به بیان کاملا ساده و قابل فهم، PBN یا همان Private Blog Network، شبکه ای از وب سایت ها است که از آنها برای پیوند دادن و افزایش رتبه یک یا چند وب سایت استفاده می شود.
اگر بخواهیم تعریف را کمی از حالت سادگی خارج کنیم باید بگوییم پی بی ان به یکسری بک لینک گفته می شود که با استفاده از شبکه های چند لایه ای سبب افزایش سطح اعتبار یک وبسایت می شوند. در صورت استفاده از pbn طبق اصول های موجود می توان قدرت لینک سازی site را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

لینک سازی داخلی چیست؟

امروزه بک لینک pbn یا همان Private Blog Network به یکی از بک لینک های محبوب برای کسب بازدید بالا تبدیل شده است که تمامی افراد تمایل دارند از آن برای رتبه ی بهتر وبسایت خود استفاده کنند. از مهم ترین تاثیراتی که این نوع بک لینک برای یک وبسایت به ارمغان می آورد، می توان به بهبود بخشیدن به جایگاه کلمه کلیدی های مورد استفاده ی یک وبسایت و در نهایت قرار دهی وبسایت در صدر نتایج گوگل اشاره کرد.

اما نکته ای که در این باره وجود دارد و باید مورد توجه قرار گرفته شود، این است که اگر به هر دلیلی به چک لیست ساخت pbn توجه نشود و استفاده از این بک لینک با توجه به معیار ها و قوائد خاص خود پیش نرود، امکان دریافت نتیجه عکس وجود دارد. در صورتی هم که نتیجه ی عکس دریافت شود، وبسایت توسط گوگل پنالتی شده و وبسایت از تمام نتایج جست و جو ها حذف می شود. پس تمامی نکات و قوائدی که برای استفاده از این نوع بک لینک وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید و از آن ها برای دریافت موقعیت بهتری برای سایت خود استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه تصمیم به ساخت pbn داشته باشید حتما مقاله آموزش لینک سازی خارجی را مطالعه کنید تا نکات اصولی و تکنیک های مهم لینک سازی را فراگرفته و سپس دست به ساخت پی بی ان بزنید.

https://www.scoop.it/topic/maxad-ir

نکات مهم ساخت PBN

مهم ترین مراحل موجود در آموزش ساخت PBN کدام اند؟

در این قسمت از مقاله به مراحل مورد نیاز ساخت بک لینک pbn و آموزش آن خواهیم پرداخت، پس به هیچ عنوان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از چندین وبلاگ با اعتبار بالا

الگوریتم bert

اولین مرحله ای که در ارتباط با آموزش ساخت PBN باید مورد توجه قرار گرفته شود، نیاز به وبلاگ هایی با اعتبار بالا است. برای استفاده از وبلاگ هایی با اعتبار بالا و مورد نیاز بهتر است از سرویس های ارائه دهنده ی داخلی و یا خارجی استفاده کنید.

اگر میخواهید درمورد روش های افزایش قدرت دامنه اطلاعات بیشتری به دست آورید پیشنهاد می کنیم مقاله 8 روش افزایش اعتبار دامنه سایت را مطالعه کنید.

نکته-1: به هیچ عنوان بلاگ ها نباید از یک سرویس باشند و همینطور قالب هر بلاگ هم باید متفاوت با دیگری باشد. نکته دیگری که وجود دارد اطلاعات شخص نویسنده را نیز در هر بلاگ متفاوت قرار دهید.

نکته- 2: به هیچ عنوان بین بلاگ ها لینک سازی انجام ندهید و از این طریق بین آن ها ارتباط سازی ننمایید.

تولید محتوا با کیفیت بالا و غیرکپی

دومین مرحله از مجموعه مراحل موجود در آموزش ساخت PBN، مرحله ی تولید محتوای مورد نیاز با بالاترین کیفیت موجود است. به هر اندازه ای که محتوای موجود در وبلاگ و یا وبسایت کیفیت بالاتری داشته باشد و غیر کپی باشد، رتبه ی بهتری را توسط گوگل دریافت خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است در امر تولید محتوا دقت بالایی داشته باشید.

توجه داشته باشید به هر اندازه ای که محتوا جدید و غیر کپی باشد، قدرت لینک هایی که به وبسایت مورد نظر داده می شود، افزایش پیدا خواهد کرد.

موضوعاتی که شما باید درمورد سفارش تولید محتوا متنی، به آن توجه کنید این است که محتوا حتما یونیک باشد و کپی نبوده، اصول سئو محتوا در آن رعایت شده باشد و از روش های مخرب در تولید محتوا مثل استفاده بیش از حد کلمه کلیدی و امثال این ها استفاده نشده باشد.

تولید محتوا به صورت کاملا حرفه ای

در این مرحله محتوای مورد استفاده در وبلاگ و یا وبسایت باید به صورت کاملا حرفه ای تولید و مورد استفاده قرار گرفته شود. توجه داشته باشید که منظور از تولید محتوا به صورت کاملا حرفه، تولید محتوایی است که تمام قوانین سئو در آن رعایت شده باشد. محتوایی که در این مرحله تولید و مورد استفاده قرار گرفته می شود، باید بر اساس اصول و قوانین سئو تولید شده باشد.

ساخت بک لینک پی بی ان

بک لینک

از مهم ترین نکات مهم در ساخت PBN که باید مورد توجه قرار گرفته شود، ساخت بک لینک پی بی ان است. در این مرحله در وبلاگ های ساخته شده باید بک لینک ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته شود. پس از به اتمام رسیدن ساخت بک لینک باید برای هر کدام از لینک ها، لینک سازی شود.

نکته ای که در ارتباط با ساخت بک لینک pbn باید مورد توجه قرار دهید، چندلایه ای بودن آن است. روند کار به این صورت است که در لایه ی اول باید لینک های اصلی و مربوط به وبسایت ساخته و مورد استفاده قرار گرفته شود و در لایه ی بعدی برای افزایش سطح قدرت لینک و تقویت لینک های ساخته شده در لایه ی اول باید عمل لینک سازی انجام شود. به این نکته توجه داشته باشید، به هر اندازه ای که این عمل تکرار شود، قدرت لینک های ساخته شده در لایه ی اول افزایش پیدا می کند.

سفارش رپورتاژ آگهی برای ساخت PBN

شما اگر بتوانید در PBN خود چند رپورتاژ آگهی نیز قرار دهید بسیار عالی می شود و می توانید بهترین نتیجه را از PBN خود به دست آورید. جهت پی بردن به نکات مهم در هنگام سفارش رپورتاژ آگهی مقاله ما را مطالعه کنید.

آیا ساخت بک لینک PBN سبب پنالتی شدن یک وبسایت خواهد شد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در ارتباط با ساخت pbn و استفاده از آن وجود دارد این است که آیا با استفاده از بک لینک پی بی ان وبسایت مورد نظر از سوی گوگل پنالتی می شود یا خیر؟

لیست بک لینک ها

خب در پاسخ به این سوال رایج باید بگوییم که اصلا اینگونه نیست. در صورتی ساخت بک لینک pbn سبب پنالتی شدن یک وبسایت توسط گوگل می شود که بک لینک پی بی ان موجود طبق قوانین و اصول های موجود ساخته نشده باشد. توجه داشته باشید که اگر در ساخت بک لینک تمامی اصول های موجود رعایت شود، هرگز اتفاقی همانند پنالتی شدن توسط گوگل برای وبسایت شما نخواهد افتاد. همچنین ساخت این نوع بک لینک به روش کلاه سیاه و بدون رعایت اصول و قوانین، بدون شک سبب پنالتی شدن وبسایت مورد نظر می شود.

آموزش ساخت PBN

مهم ترین مزیت های ساخت PBN کدام اند؟

در این قسمت از مقاله سعی داریم مهم ترین مزیت هایی که ساخت pbn دارد را شرح دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشی و مطالعه ی این بخش را از دست ندهید.

  • با استفاده از شبکه ای که راه اندازی می شود، کنترل سئو به بهترین حالت ممکن پیش خواهد رفت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل راحت تر انجام خواهد شد.
  • به بهترین و سریع ترین حالت ممکن می توان اعتبار دریافت کرد.
  • ساخت این نوع از بک لینک سبب می شود یک شبکه ی خصوصی راه اندازی شود و در جهات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
  • در بلند مدت و در طی یکبار تلاش کردن می توان بازخورد بسیار خوبی را دریافت کرد.
  • کلمه های کلیدی به سرعت رشد پیدا خواهند کرد.
  • امکان منتشر کردن رپورتاژ آگهی و راحت شدن روند آن.
  • درآمد زایی از طریق به فروش رساندن backlink به سایر افراد و دریافت هزینه ی آن به صورت ماهانه.

قبل از شروع PBN حتما سئو محتوا خود را بررسی و از همه مهمتر لینک سازی داخلی خود را کنترل نمایید تا در این موارد دچار مشکل نباشید تا بهترین نتیجه را برای خود حاصل نمایید.

مهم ترین دلیل های لزوم ساخت و استفاده از PBN چیست؟

در قسمت های قبل به صورت مختصر و جداگانه به دلایل لزوم ساخت و استفاده از PBN اشاره کردیم. در این قسمت از مقاله سعی داریم به صورت کامل مزیت های استفاده از pbn را شرح دهیم.

  1.  تعداد زیادی از بک لینک ها به مرور زمان پاک می شود و از بین می رود.
  2.  برای ایجاد لینک و انجام مراحل لینک سازی، هزینه ی زیادی باید پرداخت شود.
  3.  ارائه ی سریع پروژه های مربوط به سئو.
  4.  جلوگیری از نفوذ رقیب های موجود در لینک های ساخته شده.

چک لیست ساخت PBN در سال 2021

بک لینک یکی از برترین روش های مورد استفاده توسط افراد سئوکار جهت به دست آوردن رنک بهتر برای وبسایت است. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، استفاده از روش ساخت بک لینک جزء سئو خارجی به حساب می آید. امروزه افراد بسیاری از این روش، برای کسب تعداد بازید بالا و در نتیجه افزایش رتبه ی سایت بهره می برند.

برخلاف تصور بسیاری از افراد در سال 2021 نیز از تکنیک ساخت بک لینک PBN برای کسب رتبه ی بهتر استفاده می شود و هنوز هم نتیجه های مطلوبی از این روش جهت دریافت رتبه ی وبسایت به دست می آید. پس بهتر است به طور کلی به مهم ترین مراحل ساخت این نوع بک لینک و نحوه ی ساخت آن اشاره کنیم تا شما بتوانید با توجه به قوائد و اصول ساخت بک لینک، از این تکنیک بهره مند شوید. پس برای جلوگیری از جریمه شدن وبسایت مورد نظر توسط گوگل، بهتر است به تمامی نکات شرح داده شده در قسمت زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

  1.  در انتخاب مناسب ترین دامنه ها برای ساخت PBN دقت کنید.
    پس از گذشت چند سال از ایجاد و استفادهای بلاگ ها، گوگل و موتورهای جست وجو بر روی بلاگ ها حساسیت خاصی پیدا کردند و این موضوع سبب کاهش میزان ارزش بلاگ ها در سطح اینترنت شد. در این موقعیت شما به یکسری دامنه که رها شده باشند نیاز خواهید داشت.
    امروزه ابزارهایی همانند DomCop، DomCop، PBN HQ و… کار پیدا کردن دامنه های رها شده برای افراد را آسان کرده و دیگر نیازی به جست و جو و چک کردن دستی تمامی وبسایت ها نیست.
  2.  سعی کنید بهترین ارائه دهنده ی هاستینگ را برای این کار انتخاب کنید.
    با چک لیست ساخت bpn با شما همراه هستیم. یکی از مهم ترین نکاتی که در ارتباط با ساخت pbn وجود دارد و باید مورد توجه ویژه ای قرار گرفته شود، این است که هیچ گونه نیازی به اطلاع داشتن گوگل از دامنه های مورد استفاده ی شما وجود ندارد و شما می توانید برای هر کدام از دامنه هایی که خریداری می کنید، از یک ارائه دهنده ی هاستینگ جدید کمک بگیرید.
    توجه داشته باشید که اگر از روش شرح داده شده استفاده کنید، شکارچیان نمی توانند از دامنه های مورد استفاده توسط شما استفاده کنند. البته، این که استفاده از این خدمات نیاز به هزینه ی بالاتری دارد قابل توجه بوده ولی شما می توانید از این موضوع که هیچ ارتباطی بین دامنه های pbn وجود ندارد، اطمینان خاطر داشته باشید.
  3. سعی کنید در استفاده از لینک ها، زیاده روی نکنید
    استفاده از لینک ها نیز مقدار مشخص و قوانین خاصی دارد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد اضافه کردن لینک های مختلف و متعدد تاثیری بر روی رتبه ی وبسایت مورد نظر شما نخواهد داشت. برای دریافت بهترین نتیجه ی ممکن از استفاده ی لینک، به نکات اشاره شده در قسمت زیر توجه کنید.
  4.  با استفاده از ایجاد پست جدید در وبلاگ، می توانید لینک های مربوطه را اضافه کنید.
  5.  بهتر است از اضافه کردن بیش از دو لینک به وبسایت های پولی خودداری کنید.
  6.  از یک انکرتکست به صورت یکسان برای تمامی پست های موجود در وبلاگ مورد نظر استفاده نکنید.
  7.  استفاده کردن از کلید واژه در انکرتکست بسیار مهم و حائز اهمیت است.
  8. از بک لینک های معتبر برای بلاگ های خود در PBN استفاده کنید برای مثال پکیج بک لینک edu وبسایت ما می تواند گزینه خیلی خوب و مناسبی برای شما باشد.

مهم ترین مزیت های استفاده از PBN کدام اند؟

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، استفاده از PBN طبق اصول و قوائد موجود می تواند نتایج فوق العاده مطلوبی را به وجود آورد و تاثیر بسیاری را در تعداد بازدید کنندگان وبسایت و در نهایت رنک سایت داشته باشد.

کنترل بهتر سئو

یکی از بهترین شرایطی که ممکن است برای یک وبسایت و موقعیت آن وجود داشته باشد، کنترل تمام مسائل مربوط به سئوی وبسایت مورد نظر است. تحت کنترل بودن سئو یک وبسایت سبب افزایش سطح قدرت می شود. اگر شما کنترل سئو وبسایتی را در دست داشته باشید، به راحتی می توانید مواردی همانند انکرتکست، لینک و… را مورد بررسی قرار دهید. کنترل کردن تمام موارد اشاره شده نیز با استفاده از ایجاد PBN امکان پذیر است.
شما با استفاده از PBN و استراتژی های مورد استفاده توسط آن می توانید به راحت ترین حالت ممکن لینک های اضافه را حذف کرده و لینک اضافه کنید.
بدون شک علاوه بر سئو خارجی، سئو داخلی هم از اهمیت بالایی برخودار است. اگر می خواهید از روش ها و تکنیک های آن آگاه شوید، مقاله تکنیک های سئو داخلی را از دست ندهید.

افزایش سطح اعتبار وبسایت مورد نظر

همانطور که در قسمت های قبل اشاه کردیم، شیوه ی کار PBN به این شکل است که از دامنه های مورد تایید استفاد می کند و این تلاش مورد نیاز جهت کسب اطمینان برای وبسایت را از بین می برد. نکته ی بسیار مهم و حائز اهمیت در این باره، چالش برانگیز بودن دریافت لینک ها با استفاده از توسعه است.

عدم نیاز به برقراری ارتباط

شما می توانید با استفاده از روش راه اندازی شبکه های خصوصی وبلاگ یا همان PBN از روش های برقراری ارتباط و توسعه بی نیاز شوید. استفاده از این روش می تواند به مقدار قابل توجهی در صرفه جویی زمان شما تاثیر گذار باشد. البته استفاده از بک لینک های PBN همانند سایر روش ها معایب خود را دارد.

نتیجه گیری
بک لینک PBN به یک شبکه ی وبلاگ گفته می شود که به صورت خصوصی ساخته مورد استفاده قرار می گیرد و از آن جهت تقویت لینک های ساخته شده در سایت اصلی استفاده می شود. در صورتی که تمام مراحل ساخت پی بی ان و البته قوانین و اصول گفته شده رعایت شود، وبسایت مورد نظر توسط گوگل در حالت پنالتی قرار نخواهد گرفت.

سوالات متداول

pbn چیست؟

private blog network یا pbn یک شبکه لینک سازی شخصی است که شما می توانید با استفاده از آن برای سایت اصلی یا money site خود بک لینک های فوق العاده قوی را بسازید.

آیا با داشتن pbn گوگل سایت را جریمه می کند؟

نکته بسیار مهم و اشتباهی که برای برخی از کاربران به وجود آماده است این است که گوگل اگر pbn را شناسایی کند سایت را پنالتی میکند! این یک باور غلط می باشد. زمانی که گوگل پی بی ان را شناسایی کند، فقط سایت pbn را پنالتی و جریمه می کند و سایت اصلی را پنالتی نخواهد کرد.

مهمترین نکته در ساخت pbn چیست؟

اگر بخواهیم درمورد مهمترین نکته صحبت کنیم، باید بگوییم که در ساخت pbn به هیچ عنوان از محتواهای ضعیف استفاده نکنید و بین سایت های pbn خود لینک سازی انجام ندهید زیرا گوگل راحت آن ها را پیدا کرده و تشخیص می دهد.

برای چه سایت هایی pbn پیشنهاد نمی شود؟

داشتن pbn برای تمامی سایت هایی که در حوزه های سخت در حال فعالیت می باشند پیشنهاد می شود اما باید اصول و نکات آن را در نظر داشته و حواستان به این موضوع باشد که بی گدار به آب نزنید.

منبع:

https://is.gd/SPJcKD





:: برچسب‌ها: اینترنت , دیجیتال مارکتینگ , سئو , پی بی ان ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: